woensdag 10 oktober 2012

Apple Paperclip Tutorial

♥ Click this link if you want to follow my blog with Bloglovin ♥

Click here for more free patterns - Klik hier voor meer gratis patronen

De uitslag van de Creablog-wedstrijd komt dichterbij, en zo stijgt ook de spanning. Zal ik bij een van de winnaars horen? Ik hoop het zo! Daarom nog een keer het verzoek: heb je nog niet gestemd, doe dat dan alsjeblieft. Kies voor de blog die jou het meest inspireert, en ik hoop natuurlijk dat je voor mijn blog kiest :-) Stem hier en doe het voor 14 oktober a.s.! De winnaars worden op de 15e bekend gemaakt.
Ondertussen heb ik nog een kleine tutorial voor jullie gemaakt. Wat heb je nodig? Een grote paperclip (ik haalde een setje bij de HEMA) en een beetje katoen. Als je het appeltje gehaakt hebt naai je het gewoon op de paperclip vast. Leuk om je bureau mee op te fleuren, vind je niet? Veel plezier ermee.
p.s. als je deze tutorial leuk vond dan vind je deze vast ook leuk.

So the end of the Creablog-competition is near, and now that the winners will be pronounced soon, I'm getting quite nervous. Will I be one of the winners? I really hope so! So therefore once more a request: if you haven't voted yet, please do so. Choose the blog that inspires you most, and ofcourse I hope you pick mine :-) Vote here and do it before the 14th of October! The winners will be pronounced the 15th.
In the meantime, I made a small tutorial for you. What do you need? A giant paperclip (I bought mine at HEMA) and a little bit of cotton. Once you've crocheted the apple, just sew it onto the paperclip. It's really cute for cheering up your desk, don't you think? Enjoy!
If you liked this tutorial you probably like this one as well. Appel

  1. Maak een magische ring. (Een tutorial vind je hier. Vind je dat nog steeds lastig? Haak dan 2 lossen en ga verder met rij 2. Haak de 2 lossen en de 10 stokjes van rij 2 in de eerste losse die je haakte.) 
  2. Haak 2 lossen, haak 10 stokjes in de ring.
  3. Haak een halve vaste in het eerste stokje wat je haakte. De eerste twee lossen die je haakte tellen niet als stokje.
  4. Haak 2 lossen.
  5. *Haak bovenin het volgende stokje 2 stokjes*. Herhaal rondom totdat je rondom 18 stokjes hebt gehaakt. De eerste twee lossen die je haakte tellen niet als stokje.
  6. Haak 2 lossen.
  7. Haak 1 halve vaste bovenin hetzelfde stokje als waarin je de laatste set van twee stokjes in haakte. 
  8. Hecht af.
Stam
  1. Haak 5 losse.
  2. Haak 1 vaste in de tweede vanaf de naald.
  3. Haak 3 halve vasten in de volgende drie lossen.
  4. Hecht af.
 Blaadje
  1. Haak 6 losse.
  2. Haak 1 vaste in de tweede vanaf de naald.
  3. Haak in de volgende steken 1 half stokje, 1 dubbel stokje, 1 half stokje, 1 vaste.
Apple
  1. Make a magic ring. (You can find a tutorial here. Do you still think it's too difficult? Then do 2 chain stitches and proceed with row 2. Do the 2 chain stitches and the 10 double crochet of row 2 in the second chain stitch you made.)
  2. Chain 2, make 10 double crochet in the ring.
  3. Make 1 slip stitch in the first double crochet you made. The first 2 chain stitches don't count as a double crochet.
  4. Chain 2.
  5. *Make 2 double crochet in the next stitch.* Repeat around until you've made 18 double crochet. The first two chain stitches don't count as a double crochet.
  6. Chain 2.
  7. Make 1 slip stitch in the double crochet in which you did the last set of two double crochet. 
  8. Fasten off.
Stem
  1. Chain 5.
  2. Do 1 single crochet in the second chain from the hook.
  3. Do 3 slip stitches in the next three chain stitches.
  4. Fasten off.
 Leaf
  1. Chain 6.
  2. Do 1 single crochet in the second chain from the hook.
  3. In the next chain stitches you do: 1 half double crochet, 1 double crochet, 1 half double crochet, 1 single crochet.
  4. Fasten off.

26 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Mijn stem heb je alvast gekregen. De reden die ik opgaf. Ik vind jouw blog heel sociaal omdat je veel leuke patronen met jouw lezers deelt en je ook een forum biedt aan anderen om hun maaksels te delen via Link Your Stuff. M.a.w. je stelt niet alleen jezelf in het middelpunt van de belangstelling maar denkt ook aan aderen. Bedankt om weer een leuk patroontje met ons te delen.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk dank je wel hoor
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga op je blog stemmen hoor. Als weinig tijd heb om te bloggen ga ik toch altijd even bij jou blog op bezoek, dat zegt genoeg hè?
    Wat een leuke tutorial dank je wel.
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je een van de winnaars bent. Jouw blog (en ook de Link Your Stuff inzendingen) is een bron van inspiratie en ik kom hier graag. De appel paperclip is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aah wat lief! Dankjulliewel allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thank you for tutorial, very warm autumn little thing:)) And vote for you, of course!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooh wat een lief dingetje!
    Dankjewel!
    ik ga ook even voor jou stemmen! succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Cute apple!:) thanks for sharing the pattern. I would like to vote for you, but I am not able to translate the voting link in English on my iPad. I will try to google it!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. it's beatiful!! Apple very very sweet!! I love it!!
    Thanks for you by tutorial!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn stem had je al hihihi

    Leuk dat appeltje!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee! wij vinden de appel heel mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Annemarie!!! Helemaal leuk!!! Ik ben zo benieuwd voor je! Ik duim voor je!
    Gr mariekd

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super leuk klein haakwerkje voor tussendoor!! Deze ga ik zeker maken. Bedankt voor het patroontje.
    En ook ik heb natuurlijk op jou gestemd! Succes!!!
    Groetjes, Liane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Too cute for words! Thanks for linking up To Whimsy Wednesday!
    Kelly,
    Smart! School {House}

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ah dat was dus waar we een paperclip voor nodig hadden :P

    Leuk hoor. Lekker projectje voor "even tussendoor". Ga ik zeker binnenkort eens maken, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Thank you so much for joining in at Tutorial Thursdays, I am very grateful.
    Good luck with the competition, I hope you win :)
    x
    Natalie
    www.marigoldsloft.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi AnneMarie. Thank you so much for your beautiful words about my Mum. Thanks, Anne xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. this is SO cute!! what a great present this would be for a teacher too!!

    Thanks so much for linking to "20 Below Thursday"! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. These are so cute!! Thanks for linking up at Romance on a dime!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. How cute! You do such beautiful work! Thanks for linking up to Throwback Thursday :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi, Thanks for linking up on DearCreatives.com I just love this little paperclip. I agree that it is perfect for a teacher.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik heb je lieve appeltje gebruikt wilde het je even laten weten
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/2012/11/give-away-button-matchbox-en-button.html

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lovely apples! I featured a link to this pattern as well as the apple bags on Moogly today: http://www.mooglyblog.com/crochet-apple-patterns/ :)